Bel: 085 - 401 63 63 voor al uw vragen

Wat te doen bij een storing?

In de meeste gevallen kun je de storing zelf verhelpen.
Volg ons eenvoudige stappenplan hieronder.

Stap 1

Zit de stekker in het stopcontact?

Het kan gebeuren dat de stekker is losgeraakt (of niet is aangesloten).


Stap 2

Is de cv-ketel ingeschakeld?

Zo niet, controleer de aardlekschakelaar in de meterkast.


Stap 3

Is de thermostaat ingeschakeld?

Zo niet, controleer de bedrading.


Stap 4

Is er voldoende water in de cv-installatie?

Als de manometer minder dan 1.0 bar aangeeft vul dan de ketel bij. Gebruik indien nodig onderstaande instructievideo van Remeha.


Stap 5

Controleer of de gaskraan open staat onder de cv-ketel en draait de gasmeter?

Zo niet, draai dan de gasleiding open. Meestal dient deze in dezelde richting te staan als het leidingwerk.


Stap 6

Geeft de CV-ketel een storing aan?

Druk dan op de reset-knop (bij Remeha Tzerra 5 seconden ingedrukt houden). Het duurt ongeveer 5 minuten voordat de ketel weer in bedrijf gaat. Gebruik in de 5 minuten geen warm water of verwarming.


Stap 7

Hoor je borrelgeluiden in het leidingwerk?

Ontlucht dan de cv-installatie en zorg dat alle radiatoren open staan. Gebruik indien nodig onderstaande instructievideo van Remeha.


Stap 8

Gaat de cv-ketel na dit stappenplan nog steeds in storing?

1. Noteer de storingscode!
2. Bel de specialisten van Warmland.nl op nummer 085 4016363 of vul het storingsformulier hieronder in.


Storing melden

Storing melden?