Bel: 085 - 401 63 63 voor al uw vragen

Wat te doen bij een storing?

In de meeste gevallen kun je de storing zelf verhelpen.
Volg ons eenvoudige stappenplan hieronder.

Stap 1

Zit de stekker in het stopcontact?

Het kan gebeuren dat de stekker is losgeraakt (of niet is aangesloten).


Stap 2

Is de cv-ketel ingeschakeld?

Zo niet, controleer de aardlekschakelaar in de meterkast.


Stap 3

Is de thermostaat ingeschakeld?

Zo niet, controleer de bedrading.


Stap 4

Is er voldoende water in de cv-installatie?

Als de manometer minder dan 1.0 bar aangeeft vul dan de ketel bij. Gebruik indien nodig onderstaande instructievideo van Remeha.


Stap 5

Controleer of de gaskraan open staat onder de cv-ketel en draait de gasmeter?

Zo niet, draai dan de gasleiding open. Meestal dient deze in dezelde richting te staan als het leidingwerk.


Stap 6

Geeft de CV-ketel een storing aan?

Druk dan op de reset-knop (bij Remeha Tzerra 5 seconden ingedrukt houden). Het duurt ongeveer 5 minuten voordat de ketel weer in bedrijf gaat. Gebruik in de 5 minuten geen warm water of verwarming.


Stap 7

Hoor je borrelgeluiden in het leidingwerk?

Ontlucht dan de cv-installatie en zorg dat alle radiatoren open staan. Gebruik indien nodig onderstaande instructievideo van Remeha.


Stap 8

Gaat de cv-ketel na dit stappenplan nog steeds in storing?

1. Noteer de storingscode!
2. Bel warmland 085 4016363 of vul het storingsformulier hieronder in.


Storing melden

Storing melden?